Prioritatea 1: Consolidarea integrității instituționale a autorității publice prin aplicarea prevederilor legislației în domeniul anticorupție.
|
|
Acţiunea 1. Asigurarea respectării regimului de incompatibilităţi de restricţii în ierarhie şi de limitare a publicităţii
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF
Indicator de progres: 1.Numărul de cazuri de incompatibilităţi şi restricţii în ierarhie atestate şi soluţionate în entitățile publice; 2.Numărul de sesizări la ANI cu privire la încălcarea regimului de incompatibilităţi şi limitare a publicităţii; 3.Numărul de persoane suspendate pentru asemenea încălcări.
|
|
Progresul în implementarea acţiunii
|
|
Descrierea măsurilor întreprinse de către instituţiile responsabile de realizarea acţiunii:
|
Realizarea indicatorilor de progres
|
|
Indicator 1
|
Indicator 2
|
Indicator 3
|
Indicator 4
|
Indicator 5
|
Indicator 6
|
|
Consiliul Raional Cantemir
|
decizia Nr.08/ -XXVI din 07.12.2017s-au aprobat norme de conduită
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Președintele raionului
|
Monitorizare
|
1
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
Nu au fost întîlnite cazuri de incompatibilităţi şi restricţii în ierarhie atestate
|
Nu au fost sesizări la ANI cu privire la încălcarea regimului de incompatibilităţi şi limitare a publicităţii
|
Nici o persoană suspendată
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
Nu au fost întîlnite cazuri de incompatibilităţi şi restricţii în ierarhie atestate
|
Nu au fost sesizări la ANI cu privire la încălcarea regimului de incompatibilităţi şi limitare a publicităţii
|
Nici o persoană suspendată
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Prevederile Legii Integrităţii a fost adusă la cunoştinţă angajaţilor sub semnătură în scopul diminuării riscurilor anticorupţie.
|
În perioada de raportare nu au fost atestate cazuri de incompatibilităţi
|
În perioada de raportare nu sînt sesizări la ANI cu privire la încălcarea regimului de incompatibilităţi şi limitare a publicităţii
|
În perioada de raportare persoane suspendate pentru asemenea încălcări nu sînt.
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
SCT
|
Monitorizarea
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Acţiunea 2. Asigurarea respectării regimului declarării averilor şi intereselor personale
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT, agenții publici subiecții declarării averilor și intereselor
Indicator de progres: 1.Numărul de agenţi publici angajaţi/ numiţi/cu mandatele validate pe parcursul anului şi numărul de declaraţii depuse în momentul angajării/ numirii / validării mandatului; 2.Numărul total de agenţi publici angajaţi/numiţi/cu mandatele validate care activează în entitatea publică pe parcursul anului şi numărul de declaraţii depuse anual; 3.Numărul de agenţi publici ale căror mandat/raporturi de muncă sau de serviciu au încetat pe parcursul anului şi numărul de declaraţii depuse la încetarea mandatului/raporturilor de muncă sau de serviciu pe parcursul anului respectiv.
|
|
Consiliul Raional Cantemir,
|
A fost asigurat cu transmiterea cheiţelor electronice pentru subiecţii declarării
|
1 consilieri
Nu avem acces la informaţie
|
33consilieri
Nu avem acces la infoprmaţie
|
0 consilieri
Nu avem acces la infoprmaţie
|
|
|
|
|
Președintele raionului
|
A emis dispoziţia nr. 24 –P din 31.01.2018 ,,Cu privire la desemnarea responsabilului de colectarea declaraţiilor e de avere şi interese personale »
|
Nr.agent public angajat- 0
Nr.declarații depuse-0
|
Nr.total agenți publici -13
Nr.declarații depuse- 13
|
Nr.agenți publici - 1
Nr.declarații depuse- nu deţinem informaţia
|
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
A monitorizat depunerea declarațiilor de catre angajați
|
0
|
5 agenţi publici angajaţi;
5 declarații depuse
|
0
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizarea depunerii declarațiilor de catre angajați
|
Nu sunt agenții publici angajați/numiți pe parcursul anului
|
3 agenţi publici angajaţi;
3 declarații depuse
|
1 raportur de muncă încetat pe parcursul semestrului;
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
0
|
7
|
0
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
0
|
10
|
0
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
3
|
8 agenţi publici şi 5 declaraţii depuse
|
1
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizare
|
0
|
3
|
0
|
|
|
|
|
Acţiunea 3. Asigurarea respectării regimului conflictelor de interese şi neadmiterea favoritismului
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT, agenții publici subiecții declarării
Indicator de progres: 1.Numărul conflictelor de interese declarate; 2.Numărul conflictelor soluţionate în cadrul entităţilor publice; 3.Numărul conflictelor de interese sesizate la ANI; 4.Numărul actelor de constatare ale ANI cu privire la conflictele de interese.
|
|
Consiliul Raional Cantemir,
|
monitoruzare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Președintele raionului
|
Monitorizare permanentă
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare permanentă
|
Nu au fost declarate conflicte de interese
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare permanentă
|
Nu au fost declarate conflicte de interese
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Acţiunea 4. Asigurarea respectării regimului cadourilor
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Comisia de evaluare și evidență a cadourilor instituită și funcțională; 2.Numărul cadourilor predate comisiei de evidență și evaluare a cadourilor în cadrul entităţilor publice; 3.Numărul şi suma cadourilor răscumpărate; 4.Numărul de cadouri inadmisibile, transmise agenţiei anticorupţie şi numărul de dosare penale şi contravenţionale instrumentate; 5.Registru de evidenţă a cadourilor publicat pe pagina web.
|
|
Consiliul Raional Cantemir
|
Monitorizare
|
Comisie creată.
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Președintele raionului
|
Asigură evidenţa şi monitorizarea situaţiei.
|
Comisie creată.
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare permanentă
|
Comisie creată.
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare permanentă
|
Comisie creată.
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
Prin Ordinul şefului direcţiei este creatăcomisia
|
Comisie instituită
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
Comisie instituită
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Ordinul şefului direcţiei este instituită comisia
|
Comisie instituită
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Transparență Registrul de evidenţă a cadourilor
|
Comisie instituită
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Acţiunea 5. Asigurarea neadmiterii, denunţării şi tratării influenţelor necorespunzătoare
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Numărul cazurilor de influenţă necorespunzătoare denunţate; 2.Numărul cazurilor de influenţă necorespunzătoare soluţionate subdiviziunilor consiliului raional; 3.Numărul cazurilor de influenţă necorespunzătoare denunţate la CNA/alte autorități anticorupţie responsabile.
|
|
Consiliul Raional Cantemir
|
monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Președintele raionului
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
Cazuri de influență- zero
|
Cazuri de influență denunțate la CNA- zero
|
Cazuri de influenţă necorespunzătoare denunţate la CNA
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
Cazuri de influență- zero
|
Cazuri de influență denunțate la CNA- zero
|
Cazuri de influenţă necorespunzătoare denunţate la CNA-zero
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Acţiunea 6. Asigurarea neadmiterii și denunţării manifestărilor de corupţie; protecţia avertizorilor de integritate
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, şefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Regulament privind organizarea activităţilor de denunţare a manifestărilor de corupţie, adoptat; 2.Numărul manifestărilor de corupţie denunţate de către agenţii publici; 3.Numărul avertizărilor de integritate depuse; 4.Numărul avertizărilor de integritate transmise la CNA; 5.Numărul avertizorilor de integritate supuşi protecţiei.
|
|
Președintele raionului
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Zero avertizori de integritate supuși protecției
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
0
|
Zero manifestări de corupție
|
Zero avertizări de integritate
|
Zero avertizări de integritate transmise la CNA
|
Zero avertizori de integritate supuși protecției
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
0
|
Zero manifestări de corupție
|
Zero avertizări de integritate
|
Zero avertizări de integritate transmise la CNA
|
Zero avertizori de integritate supuși protecției
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Acţiunea 7. Asigurarea intoleranţei faţă de incidentele de integritate
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Numărul de sancţiuni disciplinare aplicate în cadrul entităţilor publice în legătură cu incidentele de integritate admise de agenţii publici; 2.Numărul sesizărilor depuse de către conducătorii entităţilor publice la autoritățile anticorupţie cu privire la incidentele de integritate ce constituie infracţiuni şi contravenţii; 3.Numărul de suspendări din funcţii ale agenţilor publici inculpaţi pentru infracţiuni de corupţie sau conexe corupţiei.
|
|
Consiliul Raional Cantemir
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Preşedintele raionului
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Direcţia agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
Zero sancțiuni desciplinare
|
Zero sesizări depuse de către conducători
|
Zero suspendări din funcții ale agenţilor publici
|
|
|
|
|
Direcţia construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
Zero sancţiuni desciplinare
|
Zero sesizări depuse de către conducători
|
Zero suspendări din funcții ale agenţilor publici
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Acţiunea 8. Asigurarea respectării accesului la informaţii de interes public
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Persoanele responsabile de accesul la informaţii de interes public, desemnate în cadrul subdiviziunilor consiliului raional; 2.Numărul de solicitări de acces la informaţii, transmise anual entităţii publice; 3.Numărul de refuzuri de acces la informaţii; 4.Numărul contestațiilor depuse anual în instanţa de judecată împotriva refuzului entităţii publice de a oferi acces la informaţii; 5.Numărul de hotărîri adoptate anual de instanţele de judecată privind obligarea entităţii publice de a oferi informaţiile solicitate.
|
|
Consiliul Raional Cantemir
|
Monitorizare
|
1 persoană resposabilă
|
23
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Preşedintele raionului
|
Amenajarea spaţiului pentru acces la informaţii din oficiu
|
2 persoane resposabile desemnate
|
263 solicitări
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relaţii funciare
|
Monitorizare
|
Şeful Direcției este responsabil de accesul la informaţii de interes public
|
34 de solicitări de acces la informaţii
|
0
|
0
|
Zero hotărîri de instanţele de judecată
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală şi regională
|
Monitorizare
|
şeful Direcției este responsabil de accesul la informaţii de interes public
|
Zero solicitări de acces la informaţii
|
0
|
0
|
Zero hotărîri de instanţele de judecată
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
Prin Ordinul nr.88 A din 22.03.2018 al DGÎ Cantemir, etse numită persoana responsabilă
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Persoană desemnată
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
Specialistul principal responsabil de accesul la informaţii
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Acţiunea 9. Asigurarea implementării şi respectării normelor de etică şi deontologie
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Adoptarea codurilor de etică şi deontologie pentru entităţile publice/subdiviziunile care nu au astfel de coduri; 2.Planurile anuale de instruire, inclusiv de instruire continuă, aprobate; 3.Numărul de instruiri şi de agenţi publici instruiţi cu privire la normele de etică şi deontologie; 4.Numărul de cazuri de încălcare a normelor de etică şi deontologie, sancţionate disciplinar.
|
|
Consiliul Raional Cantemir
|
Cod de etică aprobat
|
1
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Peşedintele raionului
|
Monitorizare
|
Cod de etică aprobat Dispoziția președintelui raionului nr.10-A din 16.01.2018
|
Plan de instruire aprobat
|
Nr.instruiri- 1
Nr.agenţi publici-13
|
0
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
Este Dispoziția Președintelui Raionului din 16.01.2018 nr. 10-A
|
În cadrul Direcției nu este elaborat și aprobat planul de instruire
|
1 instruire din cadrul Consiliului Raional
|
Zero cazuri de încălcare
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
Cod de etică aprobat prin Dispoziția Președintelui Raionului din 16.01.2018 nr. 10-A
|
1 instruire din cadrul Direcției CGCDLR
|
1 instruire din cadrul Consiliului Raional
|
Zero cazuri de încălcare
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Conform Codului de Etică nr.861 din 07.09.2015 este constituită comisia de etică a DGÎ.
|
1
|
1
|
85
|
0
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
Cod de etică aprobat prin Dispoziția Președintelui Raionului din 16.01.2018 nr. 10-A şi adus la cunoştinţa f/p
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
Cod de etică aprobat prin Dispoziția Președintelui Raionului din 16.01.2018 nr. 10-A şi adus la cunoştinţa f/p prin ordin intern
|
Plan de instruire aprobat.
|
8
|
0
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
1
|
1
|
3
|
0
|
|
|
|
Acţiunea 10. Asigurarea implementării managementului riscurilor de corupţie
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Registrele riscurilor, care includ și riscurile de corupţie, elaborate; 2.Completarea registrului riscurilor cu riscurile de corupție după incidentele de integritate din cadrul entităților publice; 3.Raportul privind implementarea măsurilor de tratare a riscurilor, elaborat anual.
|
|
Președintele raionului
|
monitorizare
|
1 registru
|
comletat
|
Raport anual elaborat
|
|
|
|
|
Direcţia agricultură, economie și relații funciare
|
monitorizare
|
1 registru în cadrul Direcţiei
|
Completat
|
Raportul va fi elaborat la sfîrşit de an
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală şi regională
|
Monitorizarea
|
1 registru în cadrul Direcției
|
Completat
|
Raportul va fi elaborat la sfîrşit de an
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizarea
|
1
|
0
|
Raport anual elaborat
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizarea
|
Registru elaborat
|
Completat
|
Raportul va fi elaborat la sfîrşit de an
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizarea
|
1
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Acţiunea 11. Asigurarea respectării regimului de restricții și limitări în legătură cu încetarea mandatului, a raporturilor de muncă sau de serviciu și migrarea agenților publici în sectorul privat (pantuflaj)
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Numărul anual de agenți publici care și-au încetat mandatul, raporturile de muncă sau de serviciu; 2.Numărul ofertelor de muncă sau de angajare oferite agenților publici în cadrul organizațiilor comerciale, comunicate de către agenții publici înainte de încetarea mandatului, a raporturilor de serviciu; 3.Numărul de contracte comerciale refuzate anual de către entitățile publice din motivul că în organizațiile comerciale activează persoane care, pe parcursul ultimului an, au fost agenți publici în cadrul entităților publice.
|
|
Consiliul raional
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Președintele raionului
|
Monitorizare
|
1 agenți public
|
Nr.oferte de muncă- 0
|
Nr.contracte- 0
|
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie şi relații funciare
|
Monitorizare
|
0
|
Zero oferte de muncă
|
Zero contracte comerciale refuzate
|
|
|
|
|
Direcţia construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
Registrul riscurilor
|
1
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizarea
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
1
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Acţiunea 12. Angajarea specialistului la unitatea de audit intern în cadrul autorităţii
Termenul de realizare: 2017-2019
Instituţia responsabilă: Preşedintele raionului,
Indicator de progres: 1. Concurs de ocuparea a funcţiei publice vacante organizat;
2. Persoană selectată pe bază de merit;3. Plan strategic şi anual al activităţii de audit aprobat de către Preşedintele raionului.
|
|
Preşedintele raionului
|
Identificarea şi selectarea specialistului
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Prioritatea 2: Gestionarea patrimoniului public local în condiţii de legalitate, transparenţă şi eficienţă..
|
|
Acţiunea 13. Asigurarea gestionării transparente și responsabile a patrimoniului public și a asistenței externe
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, şefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT, IMSP
Indicator de progres: 1.Numărul bunurilor patrimoniului public local înregistrate şi evaluate; 2.Informația privind gestionarea patrimoniului entităților publice publicată; 3.Informația privind atragerea și gestionarea asistenței externe, publicată; 4.Numărul informațiilor privind planificarea și administrarea lucrărilor de construcții publicate pe pagina web; 5.Rapoartele entităților publice care au atras fonduri externe cu privire la rezultatul obținut în urma acestei asistențe; 6.Planurile anuale și trimestriale de achiziții publice ale entităților publice, publicate pe paginile lor a web a Consiliului Raional.
|
|
Preşedintele raionului
|
Înregistrare
|
Conform inventarierii înregistrate și evaluate 16 bunuri la suma de 90.659.1 mii lei
|
publicată
|
Parţial publicată
|
0
|
+
|
+
|
|
Direcia agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
Conform inventarierii înregistrate în contabilitatea aparatului peşedintelui raionalui
|
Parţial publicată
|
Parţial publicată
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală şi regională
|
Monitorizare
|
Conform inventarierii înregistrate în contabilitatea aparatului peşedintelui raionalui
|
Parţial publicată
|
Parţial publicată
|
2
|
5
|
+
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Înregistrare
|
5 bunuri
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcţia finanţe,
|
Înregistrare
|
187 bunuri
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
1294.4 mii lei
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizare și înregistrare
|
5 bunuri
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
IMSP CS Cantemir
|
Înregistrare
|
258 bunuri
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
IMSP CS Ciobalaccia
|
Înregistrare
|
39 bunuri
|
0
|
0
|
+
|
+
|
+
|
|
IMSP CS Baimaclia
|
Înregistrare
|
46 bunuri
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
IMSP CS Cociulia
|
înregistrare
|
71 bunuri
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
IMSP CS Goteşti
|
Înregistrare
|
31 bunuri
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
IMSP Spitalul Raional Cantemir
|
Înregistrare
|
421 bunuri la suma de 11 548 879 lei
|
0
|
0
|
+
|
+
|
+
|
|
Acţiunea 14. Asigurarea transparenței în procesul de administrare și gestionare a bunurilor patrimoniului public local
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Numărul de anunțuri privind desfășurarea licitațiilor de vînzare/locațiune/arendă a bunurilor patrimoniului public local, publicate în termeni rezonabili, inclusiv pe pagina web a Consiliului Raional; 2.Numărul informațiilor cu privire la rezultatele licitațiilor/concursurilor/negocierilor de vînzare/locațiune/arendă a bunurilor patrimoniului public local aduse la cunoștința publicului prin intermediul panourilor informative, paginii web a Consiliului Raional.
|
|
Preşedintele raionului
|
Vînzare şi
negocieri directe
|
1 anunţ repetat de 3 ori pentru vînrare şi 1 anunţ locaţiune prin negocieri directe,
|
2 informaţii pe panoul informativ
|
|
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
Zero anunţuri
|
Zero informaţii
|
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
Zero anunţuri
|
Zero informaţii
|
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
3
|
0
|
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
Acţiunea 15. Elaborarea, adoptarea și publicarea Regulamentului intern de gestionare a patrimoniului public local
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1. Regulamentul intern de gestionare a patrimoniului public local elaborat, aprobat și publicat; 2.Desemnarea persoanei responsabile de administrarea și gestionarea patrimoniului public și publicarea datelor de contact.
|
|
Președintele
raionului
|
Planificare
|
Urmează să fie elaborat /aprobat
|
Identificarea persoanelor responsabile
|
|
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Prezentarea actelor contabilităţii
|
0
|
Identificarea persoanelor responsabile
|
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Prezentarea actelor contabilităţii
|
0
|
Identificarea persoanei responsabile
|
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
Ordin emis în cadrul direcţiei conform legislaţiei
|
1
|
Identificarea persoanei responsabile
|
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Planificare
|
0
|
Identificarea persoanei responsabile
|
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
Identificarea persoanei responsabile
|
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
|
0
|
Identificarea persoaneli responsabile
|
|
|
|
|
|
Acţiunea 17. Instruirea specialiştilor în domeniul administrării şi gestionării patrimoniului public
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Preşedintele raionului, şefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1. Numărul persoanelor instruite; 2.Numărul cursurilor de instruire.
|
|
Președintele raionului
|
Identificarea persoanelor ce necesită instruirea
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
Direcţia agricultură, economie și relații funciare
|
Identificarea operatorului care oferă instruirea
|
4
|
1
|
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
1
|
1
|
0
|
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Planificare
|
3
|
6
|
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare,
|
6
|
2
|
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
1
|
3
|
|
|
|
|
|
Prioritatea 3: Asigurarea transparenţei și prevenirea corupției în procesul de planificare, desfășurare și monitorizare a achizițiilor publice.
|
|
Acţiunea 18. Corelarea procesului de achiziții cu planurile de dezvoltare a raionului, antrenarea societății în procesul de identificare a necesităților, evitarea achizițiilor inutile și neplanificate
Termenul de realizare: Anual, la elaborarea proiectului bugetului
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1. Bugetul consultat înainte de aprobare, elaborat; 2.Planul de achiziții elaborat și publicat pe pagina web a instituției; 3.Achizițiile efectuate conform planului de achiziții.
|
|
Președintele raionului
|
Activitate în regim transparent şi acces la informaţii
|
buget elaborat
|
Plan elaborat şi publicat
|
4 achiziţii contracte, înregistrate
|
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
Este bugetul elaborat
|
Este elaborat şi publicat pe pagina web
|
0
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
+
|
+
|
+
|
+
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
+
|
+
|
+
|
+
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Activitate în regim transparent şi acces la informaţii
|
Bugetul consultat înainte de aprobare, elaborat
|
Planul de achiziții elaborat, dar nu a fost publicat pe pagina web a instituției
|
Achiziţiile efectuate conform planului de achiziții
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
Este bugetul elaborat
|
+
|
+
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Transparenţa
|
+
|
+
|
+
|
|
|
|
|
Acţiunea 19. Asigurarea transparenței în procesul de planificare, desfășurare și monitorizare a achizițiilor publice
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1. Numărul anunțurilor de intenție publicate în Buletinul Achizițiilor Publice și pe pagina web a Agenției Achiziții Publice; 2. Rezultatele/anunțurile de atribuire, publicate pe pagina web a consiliului Raional; 3.Numărul anunțurilor publicate în presa locală și regională; 4.Rapoartele anuale și simestriale privind executarea contractelor de achiziții publice elaborate și publicate pe pagina web a APL.
|
|
Președintele raionului
|
Monitorizare , coordonare a procesului
|
Conform Legii Nr. 169 din 26.07.2018 pentru modificarea Legii nr. 131/2015 privind achiziții publice, nu se mai publică anunţurile de intenţie.
|
Nu sunt publicate pe pagina web a Consiliului dar sunt vizibile pentru toţi pe pagina web achizitii.md
|
Nu sunt
|
Raportul semestrial este în proces de lucru, după care va fi publicat pe pagina web a Consiliului
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Planificare şi executare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Asigură documental desfăşurarea achiziţiilor
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Planificare şi executare
|
3
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Nu efgectuiază achiziţii
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Nu efgectuiază achiziţii
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Nu efgectuiază achiziţii
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Acţiunea 20. Reglementarea internă a procesului de achiziții publice
Termenul de realizare: Trim.II 2018, permanent
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1. Ordinul intern privind activitatea grupului de lucru cu specificarea comprehensivă a drepturilor și responsabilităților fiecărui membru este elaborat și aprobat.
|
|
Președintele raionului
|
Dispoziție emisă
|
Dispoziția preşedintelui nr.59-A din 27.04.2018
|
|
|
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Responsabilităţi stabilite .
|
Dispoziţia președintelui nr.100-N din 27.04.2018.
|
|
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Nu efgectuiază achiziţii
|
0
|
|
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Responsabilităţi stabilite .
|
+
|
|
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Responsabilităţi stabilite .
|
+
|
|
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Nu efgectuiază achiziţii
|
0
|
|
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Nu efgectuiază achiziţii
|
0
|
|
|
|
|
|
|
Acţiunea 21. Consolidarea procesului de monitorizare a executării contractelor și efectuarea modificărilor în contracte
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, secretarul grupului lucru pentru achiziții
Indicator de progres: 1.Persoana responsabilă de monitorizare a procesului de executare a contractelor desemnată; 2.Rapoartele de monitorizare sunt prezentate lunar grupului de lucru pentru achiziții; 3.Numărul acordurilor de modificare a contractelor din numărul total de acorduri adiționale semnate, examinate și aprobate de grupul de lucru; 4. Numărul contractelor neperformante examinate în ședința grupului de lucru, cu luarea deciziilor în contextul acestora; 5.Valoarea penalităților aplicate; 6.Numărul de sesizări a organelor competente.
|
|
Grup de lucru creat
|
Preşedintele raionului,
|
Emiterea actului administrativ
|
Rotaru Diana de la data de 01.01.2019
|
Sunt executate rapoartele
|
Zero acorduri
|
Zero contracte
|
Zero penalități
|
Zero sesizări
|
|
Secretarul grupului de lucru pentru achiziții
|
Executarea
|
Rotaru Diana de la data de 01.01.2019
|
Sunt executate rapoartele
|
Zero acorduri
|
Zero contracte
|
Zero penalități
|
Zero sesizări
|
|
Acţiunea 22. Încurajarea participării societății în componența grupului de lucru prin crearea unei liste de ONG-uri care vor primi înștiințări la anunțarea achizițiilor și includerea în componența grupului de lucru pentru achiziții a reprezentanților societății civile.
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, Președintele grupului lucru pentru achiziții, Secretarul grupului lucru pentru achiziții
Indicator de progres: 1.Registru de evidență a cererilor parvenite de la societatea civilă întocmit; 2.Numărul cererilor de includere în componența grupului de lucru pentru achiziții din partea societății civile; 3.Numărul reprezentanților societății civile incluși în componența grupului de lucru pentru achiziții; 4.Numărul procedurilor de achiziție, la care au participat reprezentanții societății civile în calitate de membri ai grupului de lucru pentru achiziții.
|
|
Preşședintele raionului,
|
Monitorizare
|
Este întocmit Registru de evidență a cererilor
|
Nu sunt cereri de includere în componența grupului de lucru pentru achiziții din partea societății civile
|
Nu sunt reprezentanți
|
Nu sunt cereri
|
|
|
|
Preşedintele grupului lucru pentru achiziții,
|
gestionare
|
Este întocmit Registru de evidență a cererilor
|
Nu sunt cereri de includere în componența grupului de lucru pentru achiziții din partea societății civile
|
Nu sunt reprezentanți
|
Nu sunt cereri
|
|
|
|
Secretarul grupului lucru pentru achiziții
|
Asigurarea informării ONG
|
Este întocmit Registru de evidență a cererilor
|
Nu sunt cereri de includere în componența grupului de lucru pentru achiziții din partea societății civile
|
Nu sunt reprezentanți
|
|
|
|
|
Acţiunea 23.1 Asigurarea respectării regulilor de evitare a conflictelor de interese pe parcursul aplicării procedurii de atribuire a contractului de achiziții
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Grupul de lucru pentru achiziţii
Indicator de progres: 1.Membrii grupului de lucru pentru achiziții informați și instruiți privind regulile de evitare a conflictelor de interese; 2.Declarațiile de confidențialitate și imparțialitate semnate de către fiecare membru al grupului de lucru la fiecare procedură de achiziție publică; 3.Numărul de încălcări constatate/Măsurile întreprinse în vederea înlăturării încălcărilor constatate.
|
|
Grupul de lucru pentru achiziţii
|
Monitorizare
|
11 membri ai grupului dintre care 2 suplianţi
|
Sunt prezente declaraţiile de confidențialitate și imparțialitate semnate de către fiecare membru al grupului de lucru
|
Nu sunt încălcări constatate
|
|
|
|
|
DGÎ
|
Monitorizare şi instruire. Semnarea declaraţiilor
|
6
|
6
|
0
|
|
|
|
|
Acţiunea 23.2 Prevenirea concurenței neloiale în achizițiile publice
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, Grupul de lucru pentru achiziții
Indicator de progres: 1.Numărul de participări a membrilor grupului de lucru pentru achiziții informați la instruiri privind regulile de combatere a concurenței neloiale în procesul de achiziție publică; 2.Numărul mediu de operatori economici participanți la o procedură de achiziție publică; 3.Numărul procedurilor anulate din lipsa concurenței/ofertelor; 4.Numărul contestațiilor depuse privind o procedurile de achiziție desfășurate de APL; 5.Numărul de încălcări constatate/ Măsurile întreprinse în vederea înlăturării încălcărilor constatate; 6.Numărul sezizărilor depuse de către APL la Agenția Achiziții Publice, Consiliul Concurenței, Centrul Național Anticorupție.
|
|
Preşedintele raionului,
|
Evaluarea riscurilor
|
Sunt 9 participări a membrilor grupului de lucru
|
Numărul mediu de operatori 2-3
|
2 proceduri anulate
|
O contestație depusă la Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor
|
Zero incălcări
|
Zero sesizări depuse
|
|
Grupul de lucru pentru achiziții
|
Respectarea condiţiilor legitime
|
9
|
2- 3
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
Acţiunea 23. 3Instruirea specialiștilor în achiziții publice, a membrilor grupului de lucru pe achiziții din cadrul APL
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, Președintele grupului lucru pentru achiziții publice, Secretarul grupului lucru pentru achiziții publice
Indicator de progres: 1.Numărul specialiștilor, membrilor grupului de lucru pe achiziții instruiți; 2.Numărul instruirilor de care a beneficiat fiecare specialist în achiziții publice și membru al grupului de lucru.
|
|
Președintele raionului,
|
Monitorizare
|
11 specialişti
|
Instruirea se efectuează la fiecare procedură de achizişii publice
|
|
|
|
|
|
Președintele grupului lucru pentru achiziții publice,
|
Organizarea instruirii
|
11 specialişti
|
Instruirea se efectuează la fiecare procedură de achiziţii publice
|
|
|
|
|
|
Secretarul grupului lucru pentru achiziții publice
|
Informarea membrilor grupului.
|
11 specialişti
|
Instruirea se efectuează la fiecare procedură de achiziţii publice
|
|
|
|
|
|
DGÎ
|
Monitorizare
|
6
|
2
|
|
|
|
|
|
Prioritatea 4: Sporirea calității serviciilor publice printr-un management eficient al resurselor umane.
|
|
Acţiunea 24. Asigurarea angajării şi promovării agenţilor publici pe bază de merit şi de integritate profesională
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Numărul de agenți publici angajaţi prin concurs sau prin transfer de la alte entităţi publice; 2.Numărul de anunțuri privind lansarea concursurilor de ocupare a funcțiilor publice publicate pe portalul web; 3.Numărul cazierelor de integritate solicitate de entitățile publice la angajare; 4.Numărul de contestații depuse împotriva rezultatelor concursurilor organizate; 5.Numărul de agenți publici angajați/reconfirmați în funcții ca urmare a verificării conform Legii nr. 271/2008 privind verificarea titularilor și a candidaților la funcții publice.
|
|
Preşedintele
raionului
|
Transparență
Monitorizare
|
Nr.agenți publici angajaţi- 0
|
Nr.anunţuri- 0
|
Nr.caziere- 0
|
Nr.contestaţii- 0
|
Nr.agenţi publici- 0
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
Angajaţi prin concurs 0 persoane
|
0
|
0- caziere de integritate
|
Zero contestaţii
|
Zero agenţi publici
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Acţiunea 25. Asigurarea condițiilor și încurajarea participării în cadrul instruirilor, programelor de dezvoltare profesională pentru agenții publici și aleșii locali (domeniul de specialitate, integritate anticorupție)
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Specialist principal responsabil de procesul de selectare/recrutare a de resurse umane, aparatul preşedintelui.
Indicator de progres: 1.Numărul agenților publici și aleșilor locali care a beneficiat de programe de dezvoltare profesională;
2.Numărul instruirilor, programelor de dezvoltare profesională de care a beneficiat un agent public, ales local pe durata unui an.
|
|
Specialist principal responsabil de procesul de selectare/recrutare, de resurse umane, aparatul preşedintelui.
|
Delegarea la instruire
|
0 agenţi publici
|
0
|
|
|
|
|
|
DGÎ
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
Acţiunea 26. Evaluarea permanentă a performanţelor personalului
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Numărul proceduri de evaluare efectuate ; 2.Numărul funcționarilor supuși evaluării.
|
|
Preşedintele
raionului
|
Aprecierea individuală a volumului, calităţii intensităţii muncii personalului
|
1
|
19
|
|
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Aprecierea individuală a volumului, calităţii intensităţii muncii personalului
|
1
|
4
|
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Aprecierea individuală a volumului, calităţii intensităţii muncii personalului
|
1
|
2
|
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
Ordinul direcţiei de desemnare a comisiei
|
1
|
6
|
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Aprecierea individuală a volumului, calităţii intensităţii muncii personalului
|
1
|
9
|
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Aprecierea individuală a volumului, calităţii intensităţii muncii personalului
|
1
|
7
|
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Aprecierea individuală a volumului, calităţii intensităţii muncii personalului
|
1
|
2
|
|
|
|
|
|
Acţiunea 27. Instituirea unui mecanism de evidență a reclamațiilor cetățenilor privind calitatea serviciilor publice prestate.
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Specialistul responsabil de relaţii cu publicul, aparatul preşedintelui
Indicator de progres:1 Boxă pentru reclamații instalată în cadrul APL;
2.Rubrică pentru reclamații disponibilă pe pagina web a APL; 3.Numărul cetățenilor nemulțumiți de calitatea serviciilor publice prestate; 4.Numărul problemelor depistate; 5.Raport privind evoluția calității serviciilor publice în viziunea cetățenilor/beneficiarilor elaborat și publicat;
|
|
Specialistul responsabil de relaţii cu publicul, aparatul preşedintelui
|
Recepţionarea reclamaţiilor, informarea angajatorului, întocmirea raportului
|
Boxă instalată în incinta sediului APL
|
-
|
0
|
Nu sunt reclamaţii
|
|
|
|
DGÎ
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Prioritatea 5: Îmbunătățirea comunicării cu cetățenii și transparenței activității Consiliului raional Cantemir și președintelui raionului.
|
|
Acţiunea 28. Elaborarea/îmbunătățirii funcționării paginii web prin plasarea informațiilor exacte, complete și operativ.
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Preşedintele raionului;şefii: DGÎ;DF;DASPF;DCGCDLR;DAERF;SCT.
Indicator de progres: 1.Pagină web elaborată, funcțională și actualizată permanent cu informații;
2 Pagina web dispune de:
- compartimente suficiente privind transparența decizională; consultări publice; servicii publice, achiziții publice, prevenirea corupției
- programul de lucru al APL și subdiviziunile sale, cu indicarea zilelor și orelor de audiență a funcționarilor responsabili de furnizarea informațiilor, documentelor oficiale;
- datele Consiliu local, aleșii locali (nume, date de contact), informaţii despre rezultatele activităţilor şi serviciile prestate, , publicate şi actualizate;
- un instrument online pentru depunerea plângerilor/ reclamațiilor;
- proiectele de decizii publicate, materialele aferente, date despre organizarea ședințelor publice, etc.
|
|
Preşedintele
raionului
|
Moniorizarea
|
Pagina web existenă
|
Compartimente insuficiente pentru pagina web
|
+
|
+
|
+
|
|
|
DAERF
|
Informaţii prezentate pentru pagina web.
|
+
|
-
|
-
|
-
|
+
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Informaţii prezentate pentru pagina web.
|
+
|
-
|
-
|
-
|
+
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Informaţii prezentate pentru pagina web.
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Informaţii prezentate pentru pagina web.
|
+
|
-
|
-
|
-
|
+
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Informaţii prezentate pentru pagina web.
|
+
|
-
|
-
|
-
|
+
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Informaţii prezentate pentru pagina web.
|
+
|
-
|
-
|
-
|
+
|
|
|
Acţiunea 29. Organizarea și publicarea informațiilor privind ședințele/consultările publice pentru proiecte de decizie
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea simestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Preşedintele raionului;şefii: DGÎ;DF;DASPF;DCGCDLR;DAERF;SCT
Indicator de progres: 1.Numărul anunțurilor privind ședințele/consultările publice ce urmează a fi organizate; 2.Numărul consultărilor publice organizate; 3.Numărul participanților la consultări publice; 4.Numărul recomandărilor primite din partea participanților la proiectele de decizii; 5.Numărul recomandărilor acceptate; 6.Sinteza recomandărilor la fiecare proiecte de decizie consultat publicată pe pagina web a APL.
|
|
Preşedintele
raionului
|
Organizare
|
0
|
1
|
12
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
0
|
2
|
30
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
0
|
1
|
15
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcţia finanţe,
|
Prezentarea proiectelor pentru plasare pe pag web
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Acţiunea 30. Crearea unor grupuri consultative de lucru permanente sau ad-hoc care participă la elaborarea proiectelor de decizii
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Preşedintele raionului;L.Ţurcanu, secretar al Consiliului raional
Indicator de progres: 1Numărul grupurilor de lucru permanente sau ad-hoc care participă în procesul decizional;
2.Numărul întrunirilor/ ședințelor grupurilor de lucru permanente sau ad-hoc
3.Numărul deciziilor adoptate cu consultarea grupurilor și numărul total de decizii adoptate.
|
|
Preşedintele
raionului
|
Adresări oficiale către ONG
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
L.Ţurcanu, secretar al Consiliului raional
|
Condiţii asigurate pentru participare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Acţiunea 31. Aigurarea respectării transparenţei în procesul decizional
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: L.Ţurcanu, secretar al Consiliului raional
Indicator de progres: 1.Rapoartele anuale privind transparența în procesul decizional publicate pe paginile web ale entității.
2.Stabilirea unor indicatori calitativi privind transparența în procesul decizional.
|
|
L.Ţurcanu, secretar al Consiliului raional
|
Întocmirea raportului
|
1
|
Indicatori stabiliţi
|
|
|
|
|
|
Acţiunea 32. Plasarea informației privind ajutorul social plasat pe pagina web a autorității, panouri informative, mass-media locală și regională Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: DASPF
Indicator de progres:1.Numărul informațiilor privind ajutorul social plasat pe pagina web a autorității, panouri informative, mass-media locală și regională
|
|
DASPF
|
Monitorizare
|
1
|
|
|
|
|
|
|
Total instituţii responsabile -8
|
0-numărul de instituţii care au realizat toţi indicatorii ; 13-numărul de instituţii care au restanţe la anumiţi indicatori ; 0-numărul de instituţii care nu au realizat niciun indicator
|
Total indicator.1
Restanţe:
A.10-SCT; A15-PR; A.28-5 instituţii
|
Total indicator.2
Restanţe:
A.9-4instituţii; A.13-10 instituţii; A.14- 1 instituţie; A17.- 2 instituţie; A.19-1 instituţie; A.25-2 instituţie;
A.28-5 instituţii;
A.29- 4 instituţie;
|
Total indicator.3
Restanţe:0
A.13-10 instituţii
|
Total indicator.4
Restanţe:0
A.22-3instituţii
|
Total indicator.5
Restanţe:0
A.4-8 instituţii
|
Indicator. 6
Restanţe:0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|