Prioritatea 1: Consolidarea integrității instituționale a autorității publice prin aplicarea prevederilor legislației în domeniul anticorupție.
|
Acţiunea 1. Asigurarea respectării regimului de incompatibilităţi de restricţii în ierarhie şi de limitare a publicităţii
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF
Indicator de progres: 1.Numărul de cazuri de incompatibilităţi şi restricţii în ierarhie atestate şi soluţionate în entitățile publice; 2.Numărul de sesizări la ANI cu privire la încălcarea regimului de incompatibilităţi şi limitare a publicităţii; 3.Numărul de persoane suspendate pentru asemenea încălcări.
|
Progresul în implementarea acţiunii
|
Descrierea măsurilor întreprinse de către instituţiile responsabile de realizarea acţiunii:
|
Realizarea indicatorilor de progres
|
Indicator 1
|
Indicator 2
|
Indicator 3
|
Indicator 4
|
Indicator 5
|
Indicator 6
|
Consiliul Raional Cantemir
|
decizia Nr.08/ -XXVI din 07.12.2017s-au aprobat norme de conduită
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Președintele raionului
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
Nu au fost întîlnite cazuri de incompatibilităţi şi restricţii în ierarhie atestate
|
Nu au fost sesizări la ANI cu privire la încălcarea regimului de incompatibilităţi şi limitare a publicităţii
|
Nici o persoană suspendată
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
|
În perioada de raportare nu au fost atestate cazuri de incompabilităţi.
|
În perioada de raportare nu sînt sesizări la ANI cu privire la încălcarea regimului de incompabilităţi şi limitare a publicităţii.
|
În perioada de raportare personae suspendate pentru asemenea încălcări nu sînt.
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
SCT
|
Monitorizarea
|
Nu au fost întîlnite cazuri de incompatibilităţi şi restricţii în ierarhie atestate
|
Nu au fost sesizări la ANI cu privire la încălcarea regimului de incompatibilităţi şi limitare a publicităţii
|
0
|
|
|
|
Acţiunea 2. Asigurarea respectării regimului declarării averilor şi intereselor personale
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT, agenții publici subiecții declarării averilor și intereselor
Indicator de progres: 1.Numărul de agenţi publici angajaţi/ numiţi/cu mandatele validate pe parcursul anului şi numărul de declaraţii depuse în momentul angajării/ numirii / validării mandatului; 2.Numărul total de agenţi publici angajaţi/numiţi/cu mandatele validate care activează în entitatea publică pe parcursul anului şi numărul de declaraţii depuse anual; 3.Numărul de agenţi publici ale căror mandat/raporturi de muncă sau de serviciu au încetat pe parcursul anului şi numărul de declaraţii depuse la încetarea mandatului/raporturilor de muncă sau de serviciu pe parcursul anului respectiv.
|
Consiliul Raional Cantemir,
|
Ttransmiterea cheiţele electronice
|
0
|
33
|
0
|
|
|
|
Președintele raionului
|
Depunerea declarațiilor.
Monitorizare.
|
2
|
16
|
2
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Au fost depuse declarațiile de catre angajați și au fost monitorizate
|
0
|
5 agenţi publici angajaţi;
5 declarații depuse
|
0
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Au fost depuse declarațiile de catre angajați și au fost monitorizate
|
0
|
3/3
|
0
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
0
|
7/7
|
0
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
2/2
|
8/8
|
0
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
8/8
|
0
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizare
|
Nu sunt agenții publici angajați/numiți pe parcursul anului
|
3/3 declarații depuse
|
Nu sunt agenţi publici ale căror mandat/raporturi de muncă sau de serviciu au încetat pe parcursul semestrului.
|
|
|
|
Acţiunea 3. Asigurarea respectării regimului conflictelor de interese şi neadmiterea favoritismului
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT, agenții publici subiecții declarării
Indicator de progres: 1.Numărul conflictelor de interese declarate; 2.Numărul conflictelor soluţionate în cadrul entităţilor publice; 3.Numărul conflictelor de interese sesizate la ANI; 4.Numărul actelor de constatare ale ANI cu privire la conflictele de interese.
|
Consiliul Raional Cantemir
|
monitoruzare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Președintele raionului
|
Registrul pentru înregistrarea conflictelor de interese
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare permanentă
|
Nu s-au întîlnit conflicte de interese
|
Nu s-au întîlnit conflicte de interese
|
Conflicte de interes sesizate la ANI-zero
|
Acte de constatare ale ANI-zero
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare permanentă
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
În perioada raportată nu au fost depistate conflicte de interese.
|
0
|
Conflicte de interese la ANI nu au fost declarate.
|
0
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizare
|
Nu s-au întîlnit conflicte de interese
|
Nu s-au întîlnit conflicte de interese
|
Conflicte de interes sesizate la ANI-zero
|
Acte de constatare ale ANI-zero
|
|
|
Acţiunea 4. Asigurarea respectării regimului cadourilor
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Comisia de evaluare și evidență a cadourilor instituită și funcțională; 2.Numărul cadourilor predate comisiei de evidență și evaluare a cadourilor în cadrul entităţilor publice; 3.Numărul şi suma cadourilor răscumpărate; 4.Numărul de cadouri inadmisibile, transmise agenţiei anticorupţie şi numărul de dosare penale şi contravenţionale instrumentate; 5.Registru de evidenţă a cadourilor publicat pe pagina web.
|
Consiliul Raional Cantemir
|
Monitorizare
|
Comisie instituită
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Președintele raionului
|
Asigură evidenţa. Monitorizează
|
Comisie instituită
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare permanentă
|
Comisia este creată la nivel de Consiliu raional
|
Nu s-au primit cadouri
|
Zero
|
Zero
|
Registru este în cadrul Consiliului raional, nu este publicat pe web
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare permanentă
|
Comisie instituită
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcţia finanţe
|
Monitorizare
|
Prin ordinul direcţiei nr.3-A din 10 ianuarie 2017 este instituită comisia de evaluare a cadourilor.
|
Nu au fost primite cadouri în cadrul
entităţii.
|
Nu au fost cadouri şi nici răscumpărări.
|
Nu au fost cadouri inadmisiile.
|
0
|
|
Direcţia ASPF
|
Ordinul şefului direcţiei este instituită comisia
|
Comisie instituită
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Transparență Registrul de evidenţă a cadourilor
|
Nu s-au întreprins acțiuni, urmează a fi creată comisia
|
Nu s-au primit cadouri
|
0
|
0
|
0
|
|
Acţiunea 5. Asigurarea neadmiterii, denunţării şi tratării influenţelor necorespunzătoare
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Numărul cazurilor de influenţă necorespunzătoare denunţate; 2.Numărul cazurilor de influenţă necorespunzătoare soluţionate subdiviziunilor consiliului raional; 3.Numărul cazurilor de influenţă necorespunzătoare denunţate la CNA/alte autorități anticorupţie responsabile.
|
Consiliul Raional Cantemir
|
monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Președintele raionului
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
Cazuri de influență- zero
|
Cazuri de influență denunțate la CNA- zero
|
Cazuri de influenţă necorespunzătoare denunţate la CNA-zero
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
Cazuri de influență- zero
|
Cazuri de influență denunțate la CNA- zero
|
Cazuri de influenţă necorespunzătoare denunţate la CNA-zero
|
|
|
|
Acţiunea 6. Asigurarea neadmiterii și denunţării manifestărilor de corupţie; protecţia avertizorilor de integritate
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Regulament privind organizarea activităţilor de denunţare a manifestărilor de corupţie, adoptat; 2.Numărul manifestărilor de corupţie denunţate de către agenţii publici; 3.Numărul avertizărilor de integritate depuse; 4.Numărul avertizărilor de integritate transmise la CNA; 5.Numărul avertizorilor de integritate supuşi protecţiei.
|
Președintele raionului
|
Monitorizare
|
Regulament adoptat
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Elaborare
|
Nu este elaborat
|
Zero manifestări de corupție
|
Zero avertizări de integritate
|
Zero avertizări de integritate transmise la CNA
|
Zero avertizori de integritate supuși protecției
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
Regulament adoptat
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
Regulament adoptat
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcţia finanţe
|
Monitorizare
|
Regulament adoptat de Consiliul raional Cantemir
|
Nu sunt
|
Nu sunt
|
Nu sunt
|
Nu sunt
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
Regulament adoptat
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizare
|
Regulament adoptat
|
Zero manifestări de corupție
|
Zero avertizări de integritate
|
Zero avertizări de integritate transmise la CNA
|
Zero avertizori de integritate supuși protecției
|
|
Acţiunea 7. Asigurarea intoleranţei faţă de incidentele de integritate
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Numărul de sancţiuni disciplinare aplicate în cadrul entităţilor publice în legătură cu incidentele de integritate admise de agenţii publici; 2.Numărul sesizărilor depuse de către conducătorii entităţilor publice la autoritățile anticorupţie cu privire la incidentele de integritate ce constituie infracţiuni şi contravenţii; 3.Numărul de suspendări din funcţii ale agenţilor publici inculpaţi pentru infracţiuni de corupţie sau conexe corupţiei.
|
Consiliul Raional Cantemir
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Preşedintele raionului
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcţia agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
Zero sancţiuni desciplinare
|
Zero sesizări depuse de către conducători
|
Zero suspendări din funcții ale agenţilor publici
|
|
|
|
Direcţia construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
Zero sancţiuni desciplinare
|
Zero sesizări depuse de către conducători
|
Zero suspendări din funcții ale agenţilor publici
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
Nu sunt
|
Nu sunt
|
Nu sunt
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Acţiunea 8. Asigurarea respectării accesului la informaţii de interes public
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Persoanele responsabile de accesul la informaţii de interes public, desemnate în cadrul subdiviziunilor consiliului raional; 2.Numărul de solicitări de acces la informaţii, transmise anual entităţii publice; 3.Numărul de refuzuri de acces la informaţii; 4.Numărul contestațiilor depuse anual în instanţa de judecată împotriva refuzului entităţii publice de a oferi acces la informaţii; 5.Numărul de hotărîri adoptate anual de instanţele de judecată privind obligarea entităţii publice de a oferi informaţiile solicitate.
|
Consiliul Raional Cantemir
|
Monitorizare
|
Persoană desemnată
|
3
|
0
|
0
|
0
|
|
Preşedintele raionului
|
Amenajarea spaţiului pentru acces la informaţii din oficiu
|
Persoane desemnate
|
49
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcția agricultură, economie și relaţii funciare
|
Monitorizare
|
Șeful Direcției este responsabil de accesul la informaţii de interes public
|
10
|
Zero refuzuri
|
Zero contestații
|
Zero hotărîri de instanţele de judecată
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală şi regională
|
Monitorizare
|
Șeful Direcției este responsabil de accesul la informaţii de interes public
|
5
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
Prin Ordinul nr.88 A din 22.03.2018 al DGÎ Cantemir, etse numită persoana responsabilă
|
1
|
47
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcţia finanţe
|
Monitorizare
|
Este desemnată persoană responsabilă
|
Nu au fost solicitări
|
Nu au fost refuzuri
|
Nu au fost contestaţii depuse
|
Nu au fost hotărîri ale instanţelor de judecată
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
Șeful Direcției este responsabil de accesul la informaţii de interes public
|
229
|
0
|
0
|
0
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
şeful Serviciul Cultură și Turism Cantemir
|
Zero solicitări de acces la informaţii
|
Zero refuzuri
|
Zero contestații
|
Zero hotărîri de instanţele de judecată
|
|
Acţiunea 9. Asigurarea implementării şi respectării normelor de etică şi deontologie
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Adoptarea codurilor de etică şi deontologie pentru entităţile publice/subdiviziunile care nu au astfel de coduri; 2.Planurile anuale de instruire, inclusiv de instruire continuă, aprobate; 3.Numărul de instruiri şi de agenţi publici instruiţi cu privire la normele de etică şi deontologie; 4.Numărul de cazuri de încălcare a normelor de etică şi deontologie, sancţionate disciplinar.
|
Consiliul Raional Cantemir
|
Monitorizare
|
Cod de etică aprobat
|
0
|
0
|
încălcări- 0
|
|
|
Peşedintele raionului
|
Monitorizare
|
Cod de etică aprobat .Dispoziția președintelui raionului nr.10-A din 16.01.2018
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
Cod de etică aprobat prin Dispoziția Președintelui Raionului din 16.01.2018 nr. 10-A
|
1 instruire din cadrul Direcției DAERF
|
0
|
Zero cazuri de încălcare
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
Cod de etică aprobat
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Planificare și organizare
|
Cod de etică aprobat
|
1
|
73
|
0
|
|
|
Direcţia finanţe
|
Monitorizare
|
Angajații direcţiei finanţe se conduc de codul de etică si deontologie adoptat de Consiliul raional.
|
Funcţionarii publici din direcţie au participat la toate seminarele de instruire organizate cu tematica dată.
|
0
|
0
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
Cod de etică aprobat
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
Cod de etică aprobat prin Dispoziția Președintelui Raionului din 16.01.2018 nr. 10-A
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Acţiunea 10. Asigurarea implementării managementului riscurilor de corupţie
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Registrele riscurilor, care includ și riscurile de corupţie, elaborate; 2.Completarea registrului riscurilor cu riscurile de corupție după incidentele de integritate din cadrul entităților publice; 3.Raportul privind implementarea măsurilor de tratare a riscurilor, elaborat anual.
|
Președintele raionului
|
monitorizare
|
Registru întocmit
|
Completat
|
Raportul elaborat anual
|
|
|
|
Direcţia agricultură, economie și relații funciare
|
monitorizare
|
1 registru în cadrul Direcției
|
Completat
|
Raportul va fi elaborat la sfîrşit de an
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală şi regională
|
Monitorizare
|
Registru întocmit
|
Completat
|
Raportul va fi elaborat la sfîrşit de an
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
Registru întocmit
|
Completat
|
Raportul va fi elaborat la sfîrşit de an
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
Registrul este elaborat
|
În cadrul Direcţiei nu sunt.
|
Se elaborează anual.
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
Registru întocmit
|
Completat
|
Raportul va fi elaborat la sfîrşit de an
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizare
|
1 registru în cadrul Serviciul Cultură și Turism
|
Completat
|
Raportul elaborat anual
|
|
|
|
Acţiunea 11. Asigurarea respectării regimului de restricții și limitări în legătură cu încetarea mandatului, a raporturilor de muncă sau de serviciu și migrarea agenților publici în sectorul privat (pantuflaj)
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Numărul anual de agenți publici care și-au încetat mandatul, raporturile de muncă sau de serviciu; 2.Numărul ofertelor de muncă sau de angajare oferite agenților publici în cadrul organizațiilor comerciale, comunicate de către agenții publici înainte de încetarea mandatului, a raporturilor de serviciu; 3.Numărul de contracte comerciale refuzate anual de către entitățile publice din motivul că în organizațiile comerciale activează persoane care, pe parcursul ultimului an, au fost agenți publici în cadrul entităților publice.
|
Consiliul Raional Cantemir
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Președintele raionului
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie şi relații funciare
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcţia construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
Registrul riscurilor
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizarea
|
2
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
Acţiunea 12. Angajarea specialistului la unitatea de audit intern în cadrul autorităţii
Termenul de realizare: 2017-2019
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, DF,DGÎ,DASPF.
Indicator de progres: 1. Concurs de ocuparea a funcţiei publice vacante organizat;
2. Persoană selectată pe bază de merit;3. Plan strategic şi anual al activităţii de audit aprobat de către conducătoriii entităților.
|
Preşedintele raionului
|
Identificarea şi selectarea specialistului
|
Concurs organizat
1participant
|
Patraman Svetlana
|
Plan anual aprobat
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizarea
|
În schema de încadrare a Direcţiei Finanţe nu este aprobată funcţia de audit intern
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
În schema de încadrare a Direcţiei Finanţe nu este aprobată funcţia de audit
|
0
|
0
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
În schema de încadrare a Direcţiei Finanţe nu este aprobată funcţia de audit
|
0
|
0
|
|
|
|
Prioritatea 2: Gestionarea patrimoniului public local în condiţii de legalitate, transparenţă şi eficienţă..
|
Acţiunea 13. Asigurarea gestionării transparente și responsabile a patrimoniului public și a asistenței externe
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, şefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Numărul bunurilor patrimoniului public local înregistrate şi evaluate; 2.Informația privind gestionarea patrimoniului entităților publice publicată; 3.Informația privind atragerea și gestionarea asistenței externe, publicată; 4.Numărul informațiilor privind planificarea și administrarea lucrărilor de construcții publicate pe pagina web; 5.Rapoartele entităților publice care au atras fonduri externe cu privire la rezultatul obținut în urma acestei asistențe; 6.Planurile anuale și trimestriale de achiziții publice ale entităților publice, publicate pe paginile lor a web a Consiliului Raional.
|
Preşedintele raionului
|
Inventariere, evaluare.
|
Înregistrate și evaluate378 bunuri la suma de 120797022.48 lei
|
Informația privind atragerea și gestionarea asistenței externe, publicată
|
Pagina ne funcțională
|
Pagina ne funcțională
|
Trimestriale și anual
|
Pagina ne funcțională
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
monitorizare
|
Conform listei de inventariere la 01.01.2021 sunt înregistrate și evaluate 53 de bunuri la suma de 224545 lei
|
Nu este publicată
|
Nu am beneficiat de asistență externă
|
Nu este publicată
|
Nu sunt prezente
|
Pagina ne funcțională
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
monitorizare.
|
Înregistrate și evaluate 51 bunuri la suma de 876132.20lei
|
2
|
Pagina ne funcțională
|
2
|
Trimestriale și anual
|
Pagina ne funcțională
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Inventariere, evaluare.
|
2070 bunuri la suma de 19.726.214,23 lei
|
Informații publicate
|
Decizii publicate pe pagina web APL
|
0
|
Anual
|
Publicate / plasate pe pagina web a DGÎ
|
Direcţia finanţe,
|
Inventariere, evaluare.
|
Toate bunurile sunt înregistrate conform legislaţiei în vigoare
|
0
|
Nu am beneficiat de asistență externă
|
0
|
0
|
Pagina ne funcțională
|
Direcţia ASPF
|
Inventariere, evaluare.
|
Înregistrate și evaluate 16 bunuri la suma de 18337,75
|
0
|
Nu am beneficiat de asistență externă
|
0
|
0
|
Pagina ne funcțională
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Inventariere, evaluare.
|
6 bunuri al patrimoniului public local înregistrate şi evaluate
|
0
|
Nu am beneficiat de asistență externă
|
0
|
0
|
0
|
Acţiunea 14. Asigurarea transparenței în procesul de administrare și gestionare a bunurilor patrimoniului public local
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Numărul de anunțuri privind desfășurarea licitațiilor de vînzare/locațiune/arendă a bunurilor patrimoniului public local, publicate în termeni rezonabili, inclusiv pe pagina web a Consiliului Raional; 2.Numărul informațiilor cu privire la rezultatele licitațiilor/concursurilor/negocierilor de vînzare/locațiune/arendă a bunurilor patrimoniului public local aduse la cunoștința publicului prin intermediul panourilor informative, paginii web a Consiliului Raional.
|
Preşedintele raionului
|
Negocieri directe
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
Zero anunțuri
|
Zero informaţii
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
Nu au fost.
|
Nu au fost.
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Acţiunea 15. Elaborarea, adoptarea și publicarea Regulamentului intern de gestionare a patrimoniului public local
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1. Regulamentul intern de gestionare a patrimoniului public local elaborat, aprobat și publicat; 2.Desemnarea persoanei responsabile de administrarea și gestionarea patrimoniului public și publicarea datelor de contact.
|
Președintele
raionului
|
Planificare și emiterea actului de creare a grupului de lucru pentru elaborarea actului normativ
|
0
|
Confom prevederilor legislației în vigoare administrarea și gestionarea patrimoniului revine autărităților publice locale deliberative și executive
|
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Implicare și participare la elaborare
|
0
|
Persoana responsabilă desemnată
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Implicare și participare la elaborare
|
0
|
Persoana responsabilă desemnată
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Implicare și participare la elaborare
|
0
|
1
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Implicare și participare la elaborare
|
0
|
1
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Implicare și participare la elaborare
|
0
|
1
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Implicare și participare la elaborare
|
0
|
Persoana responsabilă desemnată
|
|
|
|
|
Acţiunea 17. Instruirea specialiștilor în domeniul administrării și gestionării patrimoniului public
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1. Numărul persoanelor instruite; 2.Numărul cursurilor de instruire.
|
Președintele raionului
|
Planificarea instruirilor și identificarea prestatorilor serviciilor de instruire
|
2
|
1
|
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Planificarea instruirilor Delegarea la instruire
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Planificarea instruirilor Delegarea la instruire
|
1
|
0
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Planificarea instruirilor Delegarea la instruire
|
1
|
2
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Planificarea instruirilor Delegarea la instruire
|
3
|
4
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Planificarea instruirilor Delegarea la instruire
|
1
|
0
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Planificarea instruirilor Delegarea la instruire
|
2 persoane instruite
(instruiri online)
|
0
|
|
|
|
|
Prioritatea 3: Asigurarea transparenței și prevenirea corupției în procesul de planificare, desfășurare și monitorizare a achizițiilor publice.
|
Acţiunea 18. Corelarea procesului de achiziții cu planurile de dezvoltare a raionului, antrenarea societății în procesul de identificare a necesităților, evitarea achizițiilor inutile și neplanificate
Termenul de realizare: Anual, la elaborarea proiectului bugetului
Instituţia responsabilă: Consiliul Raional Cantemir, Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1. Bugetul consultat înainte de aprobare, elaborat; 2.Planul de achiziții elaborat și publicat pe pagina web a instituției; 3.Achizițiile efectuate conform planului de achiziții.
|
Președintele raionului
|
Coodonarea planului de achiziții cu planul de acțiuni strategice
|
Bugetul consultat
|
Planul de achiziții publice al Consiliului raional Cantemir pentru anul 2020/ elaborat/aprobat și publicat pe pagina web a Consiliului
|
În al II semestru- 3 achiziții de tip COP servicii, contracte încheiate;
1 Licitație deschisă-în proces de lucru
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Organizarea participării societății civile în procesul de achiziții publice
|
Bugetul consultat
|
Planul de achiziții publice elaborat
|
Achiziţionarea bunurilor şi serviciilor se efectuează conform planului
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Organizarea participării societății civile în procesul de achiziții publice
|
Bugetul consultat
|
Planul de achiziții publice elaborat
|
Achiziţionarea bunurilor şi serviciilor se efectuează conform planului
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Organizarea participării societății civile în procesul de achiziții publice
|
Bugetul consultat
|
+
|
+
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Organizarea participării societății civile în procesul de achiziții publice
|
Bugetul pentru anul 2021 a fost elaborat în termenul stabilit de legislaţie, examinat în toate Comisiile Consilului raional şi aprobat de autoritatea reprezentativă şi deliberativă locală în termenul stabilit de legislaţie.
|
Planul de achiziții publice elaborat elaborat
|
Achiziţionarea bunurilor şi serviciilor se efectuează conform planului precizat al direcţiei.
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Organizarea participării societății civile în procesul de achiziții publice
|
Bugetul consultat
|
Planul de achiziții publice elaborat
|
Achiziţionarea bunurilor şi serviciilor se efectuează conform planului
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Organizarea participării societății civile în procesul de achiziții publice
|
Bugetul consultat
|
Planul de achiziții publice elaborat
|
Achiziţionarea bunurilor şi serviciilor se efectuează conform planului
|
|
|
|
Acţiunea 19. Asigurarea transparenței în procesul de planificare, desfășurare și monitorizare a achizițiilor publice
Termenul de realizare: Permanent, cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1. Numărul anunțurilor de intenție publicate în Buletinul Achizițiilor Publice și pe pagina web a Agenției Achiziții Publice; 2. Rezultatele/anunțurile de atribuire, publicate pe pagina web a consiliului Raional; 3.Numărul anunțurilor publicate în presa locală și regională; 4.Rapoartele anuale și simestriale privind executarea contractelor de achiziții publice elaborate și publicate pe pagina web a APL.
|
Președintele raionului
|
Planificare , organizare a procesului
|
Pe pagina web a Agenției Achiziții Publice- plasate 5 anunțuri de participare
|
Rezultatele procedurii de achiziție publică sunt plasate pe pagina web a Agenției Achiziții Publice
|
0
|
Raportul anual privind executarea contractelor de achiziții publice va fi plasat pe pagina web a Consiliului până în data de 31.01.2021
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Asigură documental desfăşurarea achiziţiilor
|
Este mebrul grupului de lucru pe achiziții publice constituit prin dispoziția președintelui raionului
|
Rezultatele procedurii de achiziție publică sunt plasate pe pagina web a Agenției Achiziții Publice
|
0
|
0
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Asigură documental desfăşurarea achiziţiilor
|
Este mebrul grupului de lucru pe achiziții publice constituit prin dispoziția președintelui raionului
|
Rezultatele procedurii de achiziție publică sunt plasate pe pagina web a Agenției Achiziții Publice
|
0
|
0
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Planificare organizare,
|
0
|
Nu au fost planificate achiziții cu valoare pentru care se publică in buletin anunț
|
0
|
0
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Planificare organizare,
|
Achiziţiile se efectuează prin cererea ofertelor de preţuri şi se examinează în grupul de lucru desemnat prin ordinul direcţiei.
|
Nu au fost planificate achiziții cu valoare pentru care se publică in buletin anunț
|
0
|
0
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Planificare organizare,
|
Achiziţiile se efectuează prin cererea ofertelor de preţuri şi se examinează în grupul de lucru desemnat prin ordinul direcţiei
|
Nu au fost planificate achiziții cu valoare pentru care se publică in buletin anunț
|
0
|
0
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Planificare organizare,
|
0
|
Nu au fost planificate achiziții cu valoare pentru care se publică in buletin anunț
|
0
|
0
|
|
|
Acţiunea 20. Reglementarea internă a procesului de achiziții publice
Termenul de realizare: Trim.II 2018, permanent
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1. Ordinul intern privind activitatea grupului de lucru cu specificarea comprehensivă a drepturilor și responsabilităților fiecărui membru este elaborat și aprobat.
|
Președintele raionului
|
Dispoziție emisă
|
Dispoziția nr. 01-N din 03.01.2020
|
|
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Participare/
nu este responsabil de organizarea procesului de achiziții
|
Este membru al grupului de lucru creat de președintele raionului
|
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Participare/
nu este responsabil de organizarea procesului de achiziții ii
|
Este membru al grupului de lucru creat de președintele raionului
|
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
organizare
|
+
|
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
organizare
|
Grupul de lucru este creat.
|
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
organizare
|
Ordin emis, grup creat
|
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
organizare
|
Ordin emis, grup creat
|
|
|
|
|
|
Acţiunea 21. Consolidarea procesului de monitorizare a executării contractelor și efectuarea modificărilor în contracte
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, secretarul grupului lucru pentru achiziții
Indicator de progres: 1.Persoana responsabilă de monitorizare a procesului de executare a contractelor desemnată; 2.Rapoartele de monitorizare sunt prezentate lunar grupului de lucru pentru achiziții; 3.Numărul acordurilor de modificare a contractelor din numărul total de acorduri adiționale semnate, examinate și aprobate de grupul de lucru; 4. Numărul contractelor neperformante examinate în ședința grupului de lucru, cu luarea deciziilor în contextul acestora; 5.Valoarea penalităților aplicate; 6.Numărul de sesizări a organelor competente
|
Preşedintele raionului,
|
Emiterea actului administrativ
|
Dispoziția nr. 01-N din 03.01.2020
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Secretarul grupului de lucru pentru achiziții
|
executarea
|
Rotaru Diana
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Acţiunea 22. Încurajarea participării societății în componența grupului de lucru prin crearea unei liste de ONG-uri care vor primi înștiințări la anunțarea achizițiilor și includerea în componența grupului de lucru pentru achiziții a reprezentanților societății civile.
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, Președintele grupului lucru pentru achiziții, Secretarul grupului lucru pentru achiziții, , șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Registru de evidență a cererilor parvenite de la societatea civilă întocmit; 2.Numărul cererilor de includere în componența grupului de lucru pentru achiziții din partea societății civile; 3.Numărul reprezentanților societății civile incluși în componența grupului de lucru pentru achiziții; 4.Numărul procedurilor de achiziție, la care au participat reprezentanții societății civile în calitate de membri ai grupului de lucru pentru achiziții.
|
Preşședintele raionului,
|
Organizarea aplicării prevederilor legislației
|
1registru
|
2
|
2
|
2
|
|
|
Preşedintele grupului lucru pentru achiziții,
|
Monitorizare
|
Registrul întocmit
|
2
|
2
|
2
|
|
|
Secretarul grupului lucru pentru achiziții
|
Asigurarea informării ONG
|
Registrul întocmit
|
2
|
2
|
2
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Asigurarea informării ONG
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Asigurarea informării ONG
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Asigurarea informării ONG
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Asigurarea informării ONG
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Asigurarea informării ONG
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Asigurarea informării ONG
|
Este întocmit Registru de evidență a cererilor
|
0
|
0
|
0
|
|
|
Acţiunea 23.1 Asigurarea respectării regulilor de evitare a conflictelor de interese pe parcursul aplicării procedurii de atribuire a contractului de achiziții
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Grupul de lucru pentru achiziţii
Indicator de progres: 1.Membrii grupului de lucru pentru achiziții informați și instruiți privind regulile de evitare a conflictelor de interese; 2.Declarațiile de confidențialitate și imparțialitate semnate de către fiecare membru al grupului de lucru la fiecare procedură de achiziție publică; 3.Numărul de încălcări constatate/Măsurile întreprinse în vederea înlăturării încălcărilor constatate.
|
Grupul de lucru pentru achiziţii
|
Monitorizare şi instruire. Semnarea declaraţiilor
|
Toți membrii grupului de lucru sunt informați conform Legii 131/2015
|
Sunt prezente declarațiile de confidențialiate și imparțialitate semnate de fiecare membru la fiece procedură de achiziție
|
0
|
|
|
|
DGÎ
|
Monitorizare şi instruire. Semnarea declaraţiilor
|
+
|
+
|
0
|
|
|
|
Acţiunea 23.2 Prevenirea concurenței neloiale în achizițiile publice
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, Grupul de lucru pentru achiziții
Indicator de progres: 1.Numărul de participări a membrilor grupului de lucru pentru achiziții informați la instruiri privind regulile de combatere a concurenței neloiale în procesul de achiziție publică; 2.Numărul mediu de operatori economici participanți la o procedură de achiziție publică; 3.Numărul procedurilor anulate din lipsa concurenței/ofertelor; 4.Numărul contestațiilor depuse privind procedurile de achiziție desfășurate de APL; 5.Numărul de încălcări constatate/ Măsurile întreprinse în vederea înlăturării încălcărilor constatate; 6.Numărul sezizărilor depuse de către APL la Agenția Achiziții Publice, Consiliul Concurenței, Centrul Național Anticorupție.
|
Preşedintele raionului,
|
Organizarea informării și instruirii
|
9
|
4
|
1
|
3
|
0
|
0
|
Grupul de lucru pentru achiziții
|
Monitorizarea și respectarea condiţiilor legitime
|
0
|
4
|
1
|
3
|
0
Pentru fiecare contestație depusă a fost transmis către Agenția Națională de Soluționare a Contestațiilor notificare cu punctul de vedere al APL
|
0
|
DGÎ
|
Organizarea informării și instruirii
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Acţiunea 23. 3Instruirea specialiștilor în achiziții publice, a membrilor grupului de lucru pe achiziții din cadrul APL
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, Președintele grupului lucru pentru achiziții publice, Secretarul grupului lucru pentru achiziții publice,DGÎ
Indicator de progres: 1.Numărul specialiștilor, membrilor grupului de lucru pe achiziții instruiți; 2.Numărul instruirilor de care a beneficiat fiecare specialist în achiziții publice și membru al grupului de lucru.
|
Președintele raionului,
|
Aplicarea prevederilor legislației
|
9 membri
|
1
|
|
|
|
|
Președintele grupului lucru pentru achiziții publice,
|
Organizarea instruirii
|
9 membri
|
1
|
|
|
|
|
Secretarul grupului lucru pentru achiziții publice
|
Informarea membrilor grupului.
|
Întreg grupul de lucru este informat de modificările apărute în legislație
|
1 instruire- Rotaru Diana
|
|
|
|
|
DGÎ
|
Monitorizare
|
5
|
1
(contabil - șef)
|
|
|
|
|
Prioritatea 4: Sporirea calității serviciilor publice printr-un management eficient al resurselor umane.
|
Acţiunea 24. Asigurarea angajării şi promovării agenţilor publici pe bază de merit şi de integritate profesională
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Numărul de agenți publici angajași prin concurs sau prin transfer de la alte entităţi publice; 2.Numărul de anunțuri privind lansarea concursurilor de ocupare a funcțiilor publice publicate pe portalul web; 3.Numărul cazierelor de integritate solicitate de entitățile publice la angajare; 4.Numărul de contestații depuse împotriva rezultatelor concursurilor organizate; 5.Numărul de agenți publici angajați/reconfirmați în funcții ca urmare a verificării conform Legii nr. 271/2008 privind verificarea titularilor și a candidaților la funcții publice.
|
Preşedintele
raionului
|
Transparență
Monitorizare
|
1-concurs
1-transfer
|
5 anunțuri publicate la început de an
|
2
|
0
|
0
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Direcţia finanţe,
|
Monitorizare
|
2
|
5 Plasate la Panoul informativ si în presa locală
|
2
|
Nu sunt.
|
2
|
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizarea
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Acţiunea 25. Asigurarea condițiilor și încurajarea participării în cadrul instruirilor, programelor de dezvoltare profesională pentru agenții publici și aleșii locali (domeniul de specialitate, integritate anticorupție)
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Conducătorul instituției și specialist principal responsabil de procesul de selectare/recrutare de resurse umane
Indicator de progres: 1.Numărul agenților publici și aleșilor locali care a beneficiat de programe de dezvoltare profesională;
2.Numărul instruirilor, programelor de dezvoltare profesională de care a beneficiat un agent public, ales local pe durata unui an.
|
Preşedintele
raionului
|
Delegarea la instruire
|
4 agenților publici;
|
2-3 instruiri;
|
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Delegarea la instruire
|
2
|
2
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Delegarea la instruire
|
0
|
0
|
|
|
|
|
DGÎ
|
Monitorizare
|
4
|
2
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Delegarea la instruire
|
2
|
1
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Delegarea la instruire
|
2
|
1
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Delegarea la instruire
|
2
|
2
|
|
|
|
|
Acţiunea 26. Evaluarea permanentă a performanţelor personalului
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Președintele raionului, șefii DGÎ, DF, DASPF, DCGCDLR, DAERF, SCT
Indicator de progres: 1.Numărul procedurilor de evaluare efectuate ; 2.Numărul funcționarilor supuși evaluării.
|
Preşedintele
raionului
|
Aprecierea individuală a volumului, calităţii intensităţii muncii personalului
|
2
|
10
|
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Aprecierea individuală a volumului, calităţii intensităţii muncii personalului
|
2
|
5
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Aprecierea individuală a volumului, calităţii intensităţii muncii personalului
|
2
|
3
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
Ordinul direcţiei de desemnare a comisiei
|
2
|
7
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Aprecierea individuală a volumului, calităţii intensităţii muncii personalului
|
2
|
8
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Aprecierea individuală a volumului, calităţii intensităţii muncii personalului
|
2
|
7
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Aprecierea individuală a volumului, calităţii intensităţii muncii personalului
|
2
|
3
|
|
|
|
|
Acţiunea 27. Instituirea unui mecanism de evidență a reclamațiilor cetățenilor privind calitatea serviciilor publice prestate.
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Specialistul responsabil de relaţii cu publicul, aparatul preşedintelui
Indicator de progres:1 Boxă pentru reclamații instalată în cadrul APL;
2.Rubrică pentru reclamații disponibilă pe pagina web a APL; 3.Numărul cetățenilor nemulțumiți de calitatea serviciilor publice prestate; 4.Numărul problemelor depistate; 5.Raport privind evoluția calității serviciilor publice în viziunea cetățenilor/beneficiarilor elaborat și publicat;
|
Specialistul responsabil de relaţii cu publicul, aparatul preşedintelui
|
Recepţionarea reclamaţiilor, informarea angajatorului, întocmirea raportului
|
Boxa instalată
|
Rubrică pentru reclamații pe web existentă
|
0
|
0
|
0
|
|
DGÎ
|
Monitorizare
|
1
|
Rubrică pentru reclamații pe web a DGÎ existentă
|
0
|
0
|
0
|
|
Prioritatea 5: Îmbunătățirea comunicării cu cetățenii și transparenței activității Consiliului raional Cantemir și președintelui raionului.
|
Acţiunea 28. Elaborarea/îmbunătățirii funcționării paginii web prin plasarea informațiilor exacte, complete și în timp util.
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Preşedintele raionului;şefii: DGÎ;DF;DASPF;DCGCDLR;DAERF;SCT.
Indicator de progres: 1.Pagină web elaborată, funcțională și actualizată permanent cu informații;
2 Pagina web dispune de:
- compartimente privind transparența decizională; consultări publice; servicii publice, achiziții publice, etc.
- programul de lucru al APL și subdiviziunile sale, cu indicarea zilelor și orelor de audiență a funcționarilor responsabili de furnizarea informațiilor, documentelor oficiale;
- date despre Consiliu Local, aleșii locali (nume, date de contact);
- un instrument online pentru depunerea plângerilor/ reclamațiilor;
|
Preşedintele
raionului
|
Moniorizarea
|
Pagina web ne funcțională în proces de elaborare
|
0
|
|
|
|
|
DAERF
|
5 Informaţii prezentate pentru pagina web a APL
|
-
|
|
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
3 Informaţii prezentate pentru pagina web a APL.
|
Informații plasate pe web
|
|
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Ppagima DGÎ administrată și gestionată.
|
Informații publicate
|
|
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
Informaţii prezentate
|
Creat panou informativ
|
|
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
Informaţii prezentate
|
Panouri informative
|
|
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Crearea paginii web a serviciului cultură.
|
Informații permanent actualizate și plasate
|
|
|
|
|
|
Acţiunea 29. Organizarea și publicarea informațiilor privind ședințele/consultările publice pentru proiecte de decizie
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea simestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Preşedintele raionului;şefii: DGÎ;DF;DASPF;DCGCDLR;DAERF;SCT
Indicator de progres: 1.Numărul anunțurilor privind ședințele/consultările publice ce urmează a fi organizate; 2.Numărul consultărilor publice organizate; 3.Numărul participanților la consultări publice; 4.Numărul recomandărilor primite din partea participanților la proiectele de decizii; 5.Numărul recomandărilor acceptate; 6.Sinteza recomandărilor la fiecare proiecte de decizie consultat publicată pe pagina web a APL.
|
Preşedintele
raionului
|
Organizare
|
14
|
0 -din motiv a restricțiilor epidemiologice
|
restricțiilor epidemiologice -0 participanți
|
0
|
0
|
0
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
Monitorizare
|
1anunt Cu privire la aprobarea Planului de Actiuni pentru anul 2020 de implimentare a strategiei de Dezvoltare Socio- Economică a raionului Cantemir pentru anii 2016-2020
|
2 onlain
|
2
|
15
|
0
|
0
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
Monitorizare
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Direcția Generală Învăţământ
|
Monitorizare
|
4
|
4
|
54
|
4
|
4
|
Toate 13 proiecte de decizii au fost acceptate și publicate
|
Direcţia finanţe,
|
Prezentarea pentru plasare pe pag web
|
De cite ori este necesar
|
3
|
Limitate din cauza pandemiei de Covid-19
|
2
|
2
|
0
|
Direcţia ASPF
|
Monitorizare
|
4
|
4
|
6
|
0
|
0
|
0
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
Monitorizare
|
2
|
2
|
12
|
0
|
0
|
0
|
Acţiunea 30. Crearea unor grupuri consultative de lucru permanente sau ad-hoc care participă la elaborarea proiectelor de decizii
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: Preşedintele raionului;L.Ţurcanu, secretar al Consiliului raional, şefii: DGÎ;DF;DASPF;DCGCDLR;DAERF;SCT
Indicator de progres: 1Numărul grupurilor de lucru permanente sau ad-hoc care participă în procesul decizional;
2.Numărul întrunirilor/ ședințelor grupurilor de lucru permanente sau ad-hoc
3.Numărul deciziilor adoptate cu consultarea grupurilor și numărul total de decizii adoptate.
|
Preşedintele
raionului
|
Adresări oficiale către ONG
|
1
|
1
|
14/51
|
|
|
|
L.Ţurcanu, secretar al Consiliului raional
|
Condiţii asigurate pentru participare
|
4
|
24
|
122/122
|
|
|
|
Direcția agricultură, economie și relații funciare
|
organizare
|
1
|
4
|
5/7
|
|
|
|
Direcția construcții, gospodarie comunală, dezvoltare locală și regională
|
organizare
|
0
|
0
|
3/9
|
|
|
|
Direcția Generală Învăţământ
|
organizare
|
0
|
0
|
2/13
|
|
|
|
Direcţia finanţe,
|
organizare
|
1
|
2
|
4/7
|
|
|
|
Direcţia ASPF
|
organizare
|
1
|
3
|
9/24
|
|
|
|
Serviciu Cultură şi Turism
|
organizare
|
2
|
2
|
10/12
|
|
|
|
Acţiunea 31. Aigurarea respectării transparenţei în procesul decizional
Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: L.Ţurcanu, secretar al Consiliului raional
Indicator de progres: 1.Rapoartele anuale privind transparența în procesul decizional publicate pe paginile web ale entității.
2.Stabilirea unor indicatori calitativi privind transparența în procesul decizional.
|
L.Ţurcanu, secretar al Consiliului raional
|
Întocmirea raportului
|
Rapoart anual publicat
|
+
|
|
|
|
|
Acţiunea 32. Plasarea informației privind ajutorul social plasat pe pagina web a autorității, panouri informative, mass-media locală și regională Termenul de realizare: Permanent cu verificarea semestrială a indicatorilor de progres
Instituţia responsabilă: DASPF
Indicator de progres:1.Numărul informațiilor privind ajutorul social plasat pe pagina web a autorității, panouri informative, mass-media locală și regională
|
DASPF
|
Monitorizare
|
Trimestrial și anual informații plasate pe web și pe panoul nfoemativ
|
0
|
|
|
|
|
Total instituţii responsabile -8
|
0-numărul de instituţii care au realizat toţi indicatorii ; 8-numărul de instituţii care au restanţe la anumiţi indicatori ; 0-numărul de instituţii care nu au realizat niciun indicator
|
Total indicator.1
Restanţe:
A.4-DGÎ,SCT;
A6-DAERF;
A.15-toate 7instituții;
A.22-DGÎ,DF,DASPF;
A.28-Președintele raionului(APL)
|
Total indicator.2
Restanţe:
A.9-CR, Pr.r, DCGCDLR, DF, DASPF, SCT;
A.21-Pr.r;
A.27-DGÎ;
A.28-Pr.r;
A.29-DCGCDLR;
A.30- DCGCDLR;
A.32-DASPF.
|
Total indicator.3
Restanţe:
|
Total indicator.4
Restanţe:
|
Total indicator.5
Restanţe:
|
Indicator. 6
Restanţe:0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|